رژیم غذائی مناسب : مصرف سبزیجات ، میوه جات و غذاهای تازه مفید است . از مصرف فست فود والکل و غذاهای نفّاخ و زعفران باید خوداری کرد . مصرف چای و قهوه هم باید محدود باشد .

انجام ورزشهای سبک : پیاده روی و نرمشهای سبک و انجام کارهای منزل نه تنها مشکلی ندارد بلکه مفید هم هست .
انجام ورزشهایی از قبیل شنا ، بدمینتون ، پینگ پنگ مشکلی ایجاد نمی کند .
واضح است که از انجام ورزشهای سنگین و طناب زدن و بلند کردن اجسام سنگین باید خودداری شود .

حفظ کردن وزن مناسب : اگر به تغذیه خود بیش از اندازه برسید و استراحت کنید ، وزنتان بالا می رود و نتیجۀ عکس می گیرید .
میزان فعالیت و تغذیه طوری باید باشد که وزنتان اضافه نشود . همانطور که چاقی مضّر است لاغری بیش از حد هم میتواند مشکل ساز شود . چنانچه بیش از حّد لاغر هستید مجاز هستید که بیشتر از حد معقول غذا بخورید .

دوری از استرس و اضطراب : از رویدادهای تنش زا و تماس با افرادیکه احتمال ایجاد استرس را محتمل می دانید خودداری کنید .
در اینجا شوهر نیز وظیفه دارد که روابط را طوری تنظیم کند که استرس و اضطرابی به خانم وارد نیاید . خود همسر نیز بعد ازIUI و در دوران بارداری باید هوای خانمش را داشته باشد .

میزان استراحت چقدر باید باشد ؟   انجام کارهای منزل و کارهای اداری و دفتری کاملا بدون اشکال است . اگر درد یا لکه بینی دارید استراحت کنید .

تماس با موبایل و کامپیوتر: چنانچه کار ضروری دارید بمدت محدود می توانید از موبایل و کامپیوتر استفاده کنید ، ولی از تماسهای طولانی و غیر ضروری خوداری کنید .
چنانچه کارمندی هستید که ناچارید باکامپیوترکار کنید پس از مثبت شدن تست حاملگی از حداکثر مرخصی استحقاقی خود استفاده کنید ، قبل از مثبت شدن تست لازم نیست مرخصی گرفته شود .

مقاربت بعد از IUI: نزدیکی در ساعات اولیه ی بعد از IUI با اسپرم اهدایی ، شانس حامله شدن را گاهی اوقات زیادتر می کند . روزهای بعد نیز مقاربت اشکالی ندارد .

تماس با آلاینده ها : از تماس با مواد شیمیائی از قبیل حشره کشها ، صنایع رنگ و نقاشی و سر وکار داشتن با سرب و کامیوم و جیوه که مضّر است خودداری کنید .
سعی کنید تا جائیکه ممکن است به دور از دود اتومبیلها باشید . اطلاع داشته باشید که تنفس دود اتومبیلهای گازوئیل سوز ایران بسیار بدتر و مضّر تر از دود اتومبیلهای بنزینی است .

میزان احتمال بارداری : احتمال حاملگی بعد از IUI بستگی به چند عامل دارد واز 5 تا 25 در صد می باشد .
اگر سن شما کمتر از 30 سال است و هیچ مشکلی ندارید و اسپرمی قوی و سالم ، بموقع تلقیح شده باشد و دستورات پزشک را هم درست اجرا کرده باشید احتمال بارداری شما حدود 30 درصد است .
اگر سن شما بیش از 40 و کمتر از 45 سال باشد و بیماری واضحی از قبیل آندومتریوز ، چاقی مفرط و… هم ندارید ، احتمال موفقیت حدود 5% است ، وبنابرین باید آمادگی انجام چندین بار IUI را داشته باشید .یا شاید بهتر باشد بجای  IUI،  IVFشوید
.در سنین 30 تا 40 سال احتمال حاملگی 10 تا 20 درصد است . هر چه شرایط شما بهتر باشد و سن شما کمتر باشد میزان موفقیت به 20% نزدیکتر می شود .

مصرف داروهای بعد از IUI: داروها را طبق نظر پزشک مصرف کنید تا احتمال بارداری بیشتر شود . این داروها معمولا مقادیری مولتی ویتامین و پروژسترون و شاید مکملهای دیگر باشد .
اگر اختلال هورمونی مثل کم کاری تیروئید دارید دارو را دقیقا طبق دستور پزشک مصرف کنید چون اختلال در کار تیروئید بشدت میزان موفقیت باردار شدن را پائین می آورد .

علائم و عوارض جزئی بعد از IUI : دلدرد یا کمردرد قابل تحمل ، لکه بینی ، وجود ترشح آبکی یا ژله ای طبیعی می تواند قلمداد گردد . علت درد می تواند بخاطر مصرف دارو ( کلومیفن یا پروژسترون ) و احیانا تشکیل کیست تخمدان باشد . پیدایش چنین علائمی نباید با عث نگرانیتان شود .

علائم هشدار دهندۀ بعد از IUI : اگر یک یا چند تا از این علائم را پیدا کردید به آن اهمیت داده و با پزشکتان تماس بگیرید . تهوع شدید یا استفراغ ، سرگیجۀ شدید مداوم ، گرفتگی و درد شدید عضلانی ، دلدرد شدید ، ورم کردن شکم ، خونریزی واژینال قرمز رنگ در حد پریود .
این علائم می تواند نشانۀ حاملگی خارج از رحم یا آب آوردن شکم ( تحریک بیش از حد تخمدان ) باشد .

آزمایش حاملگی بعد از IUI :اگر دو روز پریودتان به تعویق افتاد ویا بیش از 15 روز از تلقیح گذشت و پریود نشدید بهتر است با آزمایش خون پی ببرید که باردار شده اید یا خیر .
برای انجام آزمایش لازم نیست به پزشک مراجعه کنید تا درخواست آزمایش نوشته شود ، بلکه می توانید مستقیما به آزمایشگاه مراجعه کنید و بگوئید ، می خواهم خون مرا از نظر حاملگی آزمایش کنید ، هزینۀ آنرا هم آزاد پرداخت می کنم .
آزمایش ادرار (با تست حاملگی که در داروخانه ها موجود است ) هم بارداری را نشان می دهد منتها چند روز دیرتر ، بعبارت دیگر لازم است 5-7 روز تاخیر در پریود داشته باشید تا تست ادرار ، بارداری را نشان بدهد .

احتمال سقط بعد از IUI :بارداری چه بصورت طبیعی باشد و چه بدنبال تلقیح (  IUI یا  IVF) باشد ممکن است سقط شود .
اکثر موارد علت سقط را نمی توان مشخص کرد . اکثریت سقطها قبل از هفتۀ 12 بارداری رخ می دهد . شیوع سقط 20-40 درصد می باشد .
چنانچه حاملگی شما با سقط همراه شد کمی گریه کنید طوری نیست ولی داد و فغان راه نیندازید . فکر نکنید دنیا به آخر رسیده ، سه ماه بعد از سقط می توانید مراجعه کنید تا رایگان IUI با اسپرم  اهدایی را تکرار کنم .

ما پزشکان نهایت تلاش خود را می کنیم که همۀ شما صاحب فرزندی سالم ، زیبا و با هوش شوید .

خدمات دیگر کلینیک دکتر ایزدی

ما در کلینیک تخصصی دکتر عنایت الله ایزدی این افتخار را داریم که توانسته ایم خدمات گوناگونی را در بهترین کیفیت و بالاترین اثر بخشی برای بیماران محترم انجام دهیم.خدمات تخصصی این کلینیک تخصصی عبارتند از : اهدای اسپرم ( اسپرم اهدایی ) – جنین اهدایی – ناباروری مردان – رحم اجاره ای – iui در ایران – ivf در ایران . به امید آنکه دیگر شاهد خانواده ای در انتظار فرزند آوری نباشیم.

به امید روزی که با مهرورزی و درآغوش کشیدن فرزندتان
خوش آیندترین لذت دنیا را تجربه کنید 

 

دیدگاه ها (12)

  1. همتا
    فوریه 9, 2023 پاسخ

    کار آقای دکتر بسیار عالی است و من برای بار دوم زیر نظر ایشون باردار شدم .خیلی ممنون و سپاس فراوان از ایشون

  2. Farzane
    آگوست 9, 2023 پاسخ

    سلام و عرض ادب
    ممنون از آقای دکتر و کادرشون و با دوبار تزریق باردار شدم
    ایشالله واسه همه مادران‌موفقیت آمیز باشه

  3. شهلا یوسف زاده کرمانی
    آگوست 15, 2023 پاسخ

    سلام جناب دکتر ، خسته نباشید . از وقتی فهمیدم باردار شدم از خوشحالی در پوست خودم نمی گنجم . لبخند از لبام دور نمیشه . شوهرم و مادرم هم خیلی خوشحالند . چندین سال بود که در حسرت داشتن یه بچه می سوختم . الهی همین طور که شما آرزوی منو برآورده کردی ، هر آرزویی داری خدای متعال برآورده کنه . پاسخ : با تبریک و آرزوی به سلامت سپری کردن دوران بارداری ، عرض کنم که بزرگترین آرزوی من این اینست که تمام زنان عالَم ، طعم شیرین نوازش و بوسیدن فرزندشان را تجربه کنند .

  4. نجلا خانی
    آگوست 15, 2023 پاسخ

    سلام اقای دکتر واقعا دستتون درد نکنه خدا برای خودتون و خانوادتون خوش بخاد مرسی من بعد ۱۳ سال توانستم باردار بشم الهی خیر ببینی🙏🙏

  5. faribaadib123456@gmail.com
    سپتامبر 9, 2023 پاسخ

    ممنونم آقای دکتر که با زحمات شما و خواست پروردگار متعال پس از سه بار مراجعه به مطب شما ، منم مثل خیلیای دیگه دارم طعم شیرین مادر شدن را می چشم . خدا خیرتون بده . مستدام و پایدار باشید .

  6. مدینه زباری
    اکتبر 19, 2023 پاسخ

    باسلام.اینجانب خانم زباری هستم .امسال بعداز ۵ تزریق برای فرزنددوم باردار شدم . انشالله خدابه آقا وخانم دکترایزدی خیروبرکت بده . تا آخرعمردعاگوی آنها هستیم وبراشون بهترینها را آرزومندیم…چون روح تازه به زندگیمون بخشیدن ..خداپشت وپناهشون باشه

  7. الهام
    فوریه 24, 2024 پاسخ

    سلام ، خدا قوت وسپاس از اینکه ما را به آرزویمان رساندی

  8. مهوش
    فوریه 26, 2024 پاسخ

    با سلام و تشکر از آقای دکتر و پرسنل مطب ، من بعد از هشت سال نازایی و حسرت به دل ماندن برای داشتن بچه ، با مراجعه به شما از شهرضا ، بالاخره به آرزویم رسیدم . الان چهار ماهه باردارم و از پروردگار خود میخواهم که هم بچه ی سالمی به من عطا کند و هم دکتر ایزدی را حفظ کند تا بتواند عده ی بیشتری مثل من را به آرزویشان برساند .

  9. فهیمه
    مارس 2, 2024 پاسخ

    با درود ، من بعد از دوبار آی یوآی باردارشدم . خدا خیرتون بده که دل خیلیا رو شادمیکنی . من بعداز 10سال به خواست پروردگار و لطف و زحمات شما باردارشدم . ممنون وسپاسگزارم .

  10. سمانه مرادی
    مارس 17, 2024 پاسخ

    سلام عرض ادب خدمت اقای دکتر ایزدی
    من بعداز ۱۲سال زندگی مشترک با انجام دوبار آی یوآی بار دوم باردار شدم میخواستم از اقای دکتر تشکر کنم خیلی ممنون بابت کاری که برام انجام دادید ایشاالله همیشه دلتون خوش و لبتون خندون باشه یک دنیا تشکر

  11. سفیده وصال اصیل
    مارس 17, 2024 پاسخ

    سلام خوبی آقای دکتر ؟ من بعد از ۸سال بچه‌دار شدم . قبلا ۴بار کاشت انجام داده بودم و باردار نشدم . الان با یک بار مراجعه بچه دار شدم . خدایا شکرت که بچه دار شدم . من خیلی خوشحالم .خدا به خودتان و خانواده تان خیر بده الهی …

  12. امیرعلی
    مارس 27, 2024 پاسخ

    سلام خدمت آقای دکتر و همسر بسیار مهربانشون :
    با خواست خدا و لطف شما همسر من دیروز آزمایشش مثبت شد ، واقعا نمیدونم چطور ازتون تشکر کنم،فقط تا لحظه ای که نفس میکشم دعاگوی شما هستم . سپاس …

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *